niedziela, 10 marca 2013

"Anioł" Dorotea de Spirito

Zakazane uczucie dziewczyny-anioła rozdartej pomiędzy niebem a piekłem w powieści napisanej przez siedemnastolatkę.

Najbardziej bała się, że nigdy się nie zakocha.

Kiedy się zakochała, musiała zacząć się bać…

 Zabytkowe mury Viterbo kryją tajemnicę: istnienie aniołów – pięknych jasnowłosych istot, które od wieków żyją wśród śmiertelnych mieszkańców miasta. Siedemnastoletnia Vittoria jest inna: nie ma skrzydeł i czuje się obca nawet we własnej rodzinie. Wciąż zadaje sobie pytanie, do którego świata należy, choć jej życie płynie na pozór zwyczajnie, wypełnione szkołą, przyjaciółmi i kłótniami z siostrą. Ale kiedy do miasta przyjeżdża Guglielmo, tajemniczy chłopak o magnetycznych oczach, Vittoria odkrywa, że miłość, o której tak marzyła, może okazać się najgorszym z demonów…


  Książkę kupiłam dość dawno, ale jakoś nie ciągnęło mnie, żeby ją przeczytać. Jednak wczoraj, sięgnęłam po nią z nudów.

  Główna bohaterka, siedemnastoletnia Vittoria, jest inna. Jest aniołem bez skrzydeł. Najbardziej się boi, że się nigdy nie odnajdzie swojej miłości. No bo jaki anioł chciałby ją... taką wybrakowaną? Pewnego dnia w Viterbo pojawia się nowy chłopak - Guglielmo. Dziewczyna czuje do niego przyciąganie, ale również strach. Za każdym razem, gdy go widzi jakaś jej część każe jej uciekać, a inna pozwala jej się rozpływać pod jego hipnotyzującym spojrzeniem... Czy jak się dowiedzą kim są, będzie istniała szansa dla tej miłości?

"Życie czasem przypomina mi układanie domina. Kiedy już wszystkie klocki stoją na baczność w równym rządku, jeden przy drugim, wystarczy przewrócić pierwszy i natychmiast jeden po drugim przewracają się wszystkie."

  Książka mi się podobała. Jest to lektura, którą można sobie poczytać dla przyjemności. Napisana jest lekkim językiem, a akcja toczy się szybko (według mnie czasami nawet trochę za szybko). Siedemnastoletnia Dorotea de Spirito sprostała zadaniu. Nie jest to jakieś wielce wybitne dzieło, ale na pewno można miło spędzić czas z Vittorią i Guglielmem.
  "Anioł (...) to nastrojowa romantyczna opowieść o wyobcowaniu, trudnych wyborach, pokonaniu własnych lęków i o nastoletnich bohaterach połączonych jak Romeo i Julia niebezpieczną miłością."
  Jeśli lubisz historie o miłości, to przy tej książce nie powinieneś się nudzić. :)
  Moja ocena: 7/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz